Primjer dobre prakse: korelacija nastavnih sadržaja iz informatike i njemačkog jezika

ivanka-svaljek 
OŠ Side Košutić Radoboj

Nastavna jedinica iz informatike: Veze između slajdova i prikazivanje prezentacije, 8. razred

Uvod

Postavljanje problema: Kako učenike osmih razreda motivirati da naprave „dobru“ prezentaciju, kako ih uvesti u rad? Jedan od načina je korelacija s drugim predmetima. U našem slučaju radi se o izradi prezentacija o zanimanjima o kojima su učenici učili na satu njemačkog jezika.

Sat smo započeli razgovorom o predstojećim upisima u srednju školu, o tome koje zanimanje odabrati i zašto, o prednostima i nedostacima pojedinih zanimanja. Zatim smo pogledali stranicu Zavoda za zapošljavanje i pokušali pronaći odgovore.

Uslijedio je razgovor u kojemu su učenici iznosili svoja razmišljanja o budućem zanimanju. Tada smo pokrenuli MS PowerPoint i započeli s izradom prezentacija.

 

Tijek rada

Učenici su radili u paru na sljedeći način:

Naslovni slajd sadrži naslov prezentacije (Zanimanja, tj. Berufe). Potom na sljedećim slajdovima učenici nabrajaju „stara“ i „nova“ zanimanja, „muška“ i „ženska“, interesantna i popularna zanimanja… Pri tome koriste izgled slajda Naslov i tablica jer u prvome stupcu nabrajaju zanimanja na hrvatskome, a u drugome na njemačkome jeziku. Mogu koristiti mrežni preglednik Internet Explorer te se služiti rječnikom na mrežnoj adresi http://www.njemacko.hrvatski-rjecnik.com/ kako bi provjerili jesu li imenice napisane točno. Također mogu koristiti nastavni listić koji su pripremili na satu njemačkoga jezika – imenice, tj. zanimanja na njemačkome i hrvatskome jeziku. Pomoću istog mrežnog preglednika učenici s interneta preuzimaju potrebne fotografije kako bi prezentacija bila zanimljivija (primjer zanimanja).

korelacija1                     korelacija2korelacija3

Po završetku rada na svaki slajd postavljaju akcijske gumbe koji ih vode na sljedeći ili na naslovni slajd, a na zadnjemu slajdu navode svoja imena ili stavljaju svoju fotografiju uz pisanu suglasnost roditelja te rade hipervezu – klikom na ime ili fotografiju učenik otvara prezentaciju „Moje zanimanje iz snova“.

 

Prezentacija radova

Učenici mrežom šalju svoje prezentacije na učiteljičino računalo te prezentiraju svoj rad pred razredom. Ostali pažljivo slušaju, daju svoje primjedbe – pohvaljuju ili uočavaju nedostatke.

korelacija4                         korelacija5

korelacija7                          korelacija8

Zaključak

Učenici su ponosno prezentirali svoj rad i nastala je diskusija o budućem zanimanju. Najveće iščekivanje bilo je kada je pojedini učenik otvarao hipervezu o svojem zanimanju jer su svi željno iščekivali da saznaju tko će se kuda upisati. Učenici-promatrači aktivno su pratili tijek izlaganja i za najbolji rad odabrali prezentaciju učenica Valerije i Karoline jer su se svi složili da je njihova prezentacija postigla potpuni cilj – jednostavna je, zanimljiva i poučna. Nastavni sat bio je ispunjen, učenici i učiteljica zadovoljni pogotovo zbog toga što su učenici predložili da bi svoje radove željeli prezentirati na roditeljskome sastanku o čemu je obaviještena njihova razrednica kako bi im omogućila realizaciju namjere.

Pogledajte i prezentaciju koju su učenici odabrali za najbolju.