Postavljanje računa e-pošte na mobilnom telefonu

gordana_darko

Tempo života tjera nas da budemo što mobilniji, ali i gotovo uvijek dostupni. Nezamislivo je ne imati brz i pouzdan pristup informacijama gdje god se nalazili. Ovo su samo neki od razloga zbog kojih se sve više koriste suvremeni mobilni uređaji koji korisnicima omogućuju pristup internetu i mnogim njegovim servisima.
Pomoću mobilnog telefona možete pristupati informacijama u svom poštanskom sandučiću, odnosno porukama e-pošte i porukama glasovne pošte kao i podacima iz kalendara, kontakata i zadataka. Da biste to učinili, vaš telefon mora koristiti sustav Windows Mobile 5.0 ili noviji, odnosno biti kompatibilan sa sustavom Exchange ActiveSync.

Želite li provjeriti je li vaš mobilni telefon kompatibilan sa sustavom Exchange ActiveSync, provjerite dokumentaciju telefona ili se obratite davatelju mobilne usluge.

Pristup podacima servisa Outlook Web App

Kako biste pomoću mobilnog telefona pristupali informacijama, treba postaviti vezu između sustava Exchange ActiveSync i vašeg mobilnog telefona i poslužitelja. Ta će veza postupkom sinkronizacije ažurirati vaš mobilni telefon i poštanski sandučić. Valja napomenuti da mobilni telefon možete sinkronizirati samo s jednim poštanskim sandučićem.

Kada postavite mobilni telefon za sustav Exchange ActiveSync, možete odabrati hoćete li sinkronizirati dio ili sve vrste sljedećih informacija:

  • Poruke e-pošte – možete sinkronizirati poruke e-pošte i poruke glasovne pošte u svim mapama pošte.
  • Podaci kalendara – možete pregledavati kalendar i u njega dodavati obaveze.
  • Podaci o kontaktima – možete pristupati kontaktima preko mobilnog telefona te ih telefonski pozivati.
  • Podaci o zadacima – zadatke pohranjene u poštanskom sandučiću možete pregledavati i uređivati.

Zaštita podataka servisa Outlook Web App

U slučaju da izgubite mobilni telefon, svoje podatke možete zaštititi pokretanjem daljinskog brisanja uređaja te na taj način s mobilnog telefona ukloniti sve podatke iz poštanskog sandučića. Također možete izbrisati sve informacije koje se nalaze na kartici za pohranu telefona. Kada izvodite daljinsko brisanje uređaja iz poštanskog sandučića, nakon završetka brisanja uređaja primit ćete poruku elektroničke pošte s potvrdom o brisanju.

Postavljanje e-pošte sustava Microsoft Exchange na uređaju Apple iPhone

 

U nastavku ćemo vas upoznati s postupkom postavljanja elektroničke pošte u sustavu Microsoft Exchange na Apple iPhone uređaju.
Pomoću Appleova iPhonea možete pristupati informacijama sa svojeg računa. iPhone može pristupati porukama e-pošte, obavezama, sastancima i kontaktima.

Ako je ovo prvi račun e-pošte na iPhoneu, na zaslonu osjetljivom na dodir dodirnite Pošta. U suprotnom dodirnite Postavke > Mail, kontakti, kalendari > Dodavanje računa.

  1. Dodirnite Microsoft Exchange.  
  2.  
  3. Dodirnite okvir E-mail, a zatim u njega unesite cijelu adresu e-pošte (npr. proba@os-popovaca.hr).
  4. Dodirnite okvir Korisničko ime te u njega ponovno unesite cijelu adresu e-pošte.
  5. Dodirnite okvir Zaporka i u njega unesite zaporku.
  6. Po želji dodirnite okvir Opis te u njega unesite kraći opis računa.
  7. Dodirnite Dalje u gornjem desnom kutu zaslona.
  8. Dodirnite okvir Server, a zatim u njega unesite m.outlook.com. Koristite li program verzije 3.0, u nastavku potražite upute o načinu pronalaženja naziva poslužitelja.
  9. Dodirnite Dalje.
  10. Odaberite vrste podataka koje želite sinkronizirati. Po zadanim postavkama uključeni su pošta, kalendar i kontakti. Da biste isključili sinkronizaciju za određenu vrstu podataka, dodirnite prekidač i postavite ga na OFF.
  11. Dodirnite Ok.
  12. Zatraži li se da stvorite novu zaporku, dodirnite Nastavi i unesite zaporku. Morat ćete je unijeti dvaput.
  13. Nakon toga račun je postavljen i pokazat će se na popisu računa.

Upozorenje: Dodirnete li Zatvori, za vidljivost svojih podataka na iPhoneu morat ćete konfigurirati zaporku u postavkama Iphonea.

slika3slika1slika2

Nakon postavljanja računa sve ćete poruke e-pošte moći čitati i slati preko mobilnog aparata. Također će se svi događaji koje upišete u kalednar i dodani kontakti automatski sinkronizirati s poštanskim sandučićem i obratno.

Ostale potrebne informacije

  • Zatraži li se da stvorite zaporku, a ne stvorite ju, nećete moći slati ni primati e-poštu.
  • Za Apple iPhone s programom verzije 3.0 potrebno je koristiti zamjenski naziv poslužitelja. Da biste pronašli taj naziv, prijavite se na račun na sljedećoj adresi https://pod51000.outlook.com/owa/. Nakon uspješne prijave unesena će se adresa razlučiti u adresu koja sadrži naziv poslužitelja za korištenje. Ako se adresa razluči u, primjerice, https://pod51005.outlook.com/owa, kao naziv SMTP poslužitelja unesite pod51005.outlook.com ili pod51002.outlook.com

slika4                     slika5

Primjer sinkronizacije Kalendara                                Primjer sinkronizacije E-pošte

 

Brisanje računa e-pošte na uređaju Apple iPhone

Račun e-pošte koji ste postavili na Apple iPhoneu možete i obrisati. Kako biste ga obrisali, slijedite ove upute:slika6

  1. Dodirnite Postavke > Mail, kontakti, kalendari .
  2. Zatim dodirnite račun koji želite obrisati.
  3. Dodirnite Izbriši račun na dnu zaslona pa nakon toga potvrdite željenu mogućnost. Nakon toga račun će biti obrisan.

 

Kartica Mobilni telefoni u poštanskom sandučiću

slika7Kartica Mobilni telefoni omogućuje prikaz svih mobilnih telefona koje trenutno koristite za sinkronizaciju s poštanskim sandučićem. Ako je najmanje jedan mobilni telefon konfiguriran da se sinkronizira s poštanskim sandučićem, možete obaviti nekoliko zadataka. Kako biste otvorili karticu Mobilni telefoni, u svom poštanskom sandučiću kliknite na Mogućnosti i odaberite mogućnost Telefon.

 

Prikaz mobilnih telefona

slika8

Popis mobilnih telefona sadrži stavku za svaki mobilni telefon koji se trenutno sinkronizira s poštanskim sandučićem te stavku za svaki telefon koji je prethodno sinkroniziran s poštanskim sandučićem. Mobilni telefoni ostaju na tom popisu dok ih ne uklonite.

Prikaz detalja

Za prikaz detalja odaberite mobilni telefon na popisu, a zatim kliknite Detalji. Na ovaj će se način prikazati detalji o mobilnom telefonu, uključujući njegov naziv, vrstu i vrijeme zadnjeg povezivanja s poštanskim sandučićem.

Prikaz zaporke za oporavak

Ako je na vaš mobilni telefon instaliran Windows Mobile 5.0 s paketom Messaging Security and Feature Pack (MSFP) ili pak Windows Mobile 6.0 ili novija verzija, administrator može konfigurirati vaš telefon da poslužitelju sustava Microsoft Exchange šalje zaporku za oporavak. Ovu zaporku upotrijebit ćete za otključavanje telefona u slučaju da zaboravite zaporku za otključavanje. Kako biste prikazali zaporke za oporavak, s popisa odaberite mobilni telefon te kliknite na mogućnost Prikaz lozinke za oporavak. Pojavit će se dijaloški okvir u kojemu je navedena zaporka za oporavak pa je unesite u telefon kako biste ga otključali. Nakon otključavanja telefona morat ćete odabrati novu zaporku za telefon.

Dohvaćanje zapisnika

Ako se telefon ne može sinkronizirati ili ako se ne sinkronizira ispravno, administrator će zatražiti zapisnik telefona. Datoteka zapisnika sadrži detaljne tehničke podatke vezane uz sinkronizaciju. Da biste dohvatili zapisnik mobilnog telefona, odaberite mobilni telefon s popisa, a zatim kliknite Dohvati dnevnik. U mapu Ulazna pošta primit ćete poruku e-pošte s datotekom zapisnika u privitku. Datoteka zapisnika vrlo je mala tekstna datoteka. Proslijedite taj zapisnik administratoru kako bi vam pomogao.

Brisanje uređaja

Ako izgubite mobilni telefon ili ako želite ukloniti sve osobne podatke iz njega, obavite postupak daljinskog brisanja uređaja. Taj postupak uklanja sve osobne podatke iz telefona.

Napomena: Nakon daljinskog brisanja uređaja vrlo je teško oporaviti podatke. No, telefon nakon postupka uklanjanja podataka nije očišćen od preostalih podataka poput novog telefona. Oporavak podataka s telefona možda je moguć pomoću sofisticiranih alata.

slika9Da biste obavili daljinsko brisanje uređaja, s popisa odaberite telefon. Kliknite Brisanje uređaja. Primit ćete potvrdnu poruku s pitanjem jeste li sigurni da želite obaviti tu akciju. Odlučite li obaviti brisanje uređaja, podaci na mobilnom telefonu i ugrađenim karticama za pohranu bit će izbrisani kada se mobilni telefon sljedeći put pokuša povezati s poslužiteljem sustava Exchange.

 Izbriši

Nakon što na telefonu obavite brisanje, on ostaje na popisu mobilnih telefona. Da biste ga uklonili s popisa, odaberite ga te kliknite Izbriši. Obavite li na mobilnom telefonu brisanje uređaja, a nakon toga morate sinkronizirati telefon s poštanskim sandučićem, telefon morate izbrisati s popisa prije nego što ga ponovno konfigurirate da se sinkronizira. Ako to ne učinite, telefon će ponovno obaviti brisanje uređaja.

Osvježivanje

Kliknite Osvježi da biste ažurirali popis mobilnih telefona koji se sinkroniziraju s poštanskim sandučićem. Popis će se automatski ažurirati. No, ako ste konfigurirali novi telefon a ne vidite ga na popisu, kliknite gumb Osvježi. Ne pojavi li se telefon ni nakon toga, provjerite postavke aktivne sinkronizacije na njemu.