Učite od najboljih – eTwinning Learning Events

prva-lidija

etwinn0Vjerujemo da ste čuli za eTwinning, europsku mrežu za suradnju škola i rad na zajedničkim projektima u okviru kojeg postoje dvije mogućnosti za osobno stručno usavršavanje. Jednu od njih, Radionice profesionalnog razvoja (Professional Workshop Development), mogli ste upoznati u prošlom broju Pogleda, a ovdje ćemo govoriti o Susretima za učenje (Learning Events).

Susreti za učenje, kako smo opisno preveli Learning Events, su virtualne učionice namijenjene učiteljima i nastavnicima. Traju desetak dana tijekom kojih rješavate različite zadatke, surađujete, raspravljate s kolegama i dogovarate buduću suradnju. Može se reći da su prava prilika za učenje nečeg što i ne mora biti usko vezano uz predmet koji predajete u školi, ali i prilika da upoznate kolege iz različitih zemalja Europske zajednice te tako steknete dragocjeno iskustvo i kontakte.

Kako postati učenik u Susretima za učenje?

Prvi korak je posjećivanje portala eTwinning.net i registracija na njemu. Službena registracija za hrvatske članove dostupna je od 2009. godine. Više informacija o eTwinningu možete pronaći na stranicama Agencije za mobilnost i programe EU u čijoj se nadležnosti nalazi i program eTwinning, a zatreba li vam pomoć, možete se obratiti i djelatnicima Agencije. etwinn1
etwinn2
Nakon toga zavirite na stranicu Learning Events u izborniku Professional Development. Na toj stranici je dostupan popis i opis dostupnih Susreta za učenje, a poveznicu za prijavu na određeni susret pronaći ćete na vrhu svoje eTwinning stranice (kliknite na Go to Desktop u plavom okviru s vašim imenom gore desno). Postupak prijave sastoji se u odgovaranju na pitanja u kratkoj anketi.

 

Ukoliko se prvi put prijavljujete, na adresu elektroničke pošte primit ćete podatke za pristup eTwinningovom laboratoriju za učenje (eTwinning Learning Lab) u kojem se odvijaju svi susreti.

Kako i o čemu se uči

Ovog proljeća održano je sedam Susreta za učenje o različitim temama i s predavačima iz različitih zemalja. Svi su održani na engleskom jeziku, a za svibanj je planiran i jedan na francuskom.

  • Virtual Grand Prix racing – Val Brooks
  • eTwinning ideas for Maths – Palmira Ronchi
  • Multiple intelligences, a challenge in eTwinning – Mirjam Heemskerk
  • Building a successful project – Cees Brederveld
  • eTwinning approaches for Primary Schools – Miriam Schembri etwinn3
  • Tools for eTwinning – Ioanna Kominou
  • Exploiting Web 2.0; eTwinning and Collaboration – Tiina Sarisalmi

Okruženje eTwinningovog laboratorija za učenje vrlo je slično ostalim virtualnim okruženjima za učenje – traži neko vrijeme da se priviknete na raspored lekcija, foruma, kontakata, ali nije previše komplicirano.

etwinn3

Praktično je da i nakon završetka Susreta za učenje imate otvoreni pristup obrazovnom sadržaju pa možete nadoknaditi propušteno ili ono što za vrijeme trajanja susreta niste uspjeli pročitati i odraditi. Predate li na vrijeme rješenja svih postavljenih zadataka, elektroničkom ćete poštom dobiti i potvrdu o sudjelovanju.

 

 

 

 

Riječ stručnjaka

Da bismo vam približili Susrete za učenje i međunarodni tim koji ih priprema, razgovarali smo s Anne Gilleran, pedagoškom menadžericom eTwinninga i Palmirom Ronchi, članicom međunarodnog tima eTwinningovih učitelja.

 

anne-gilleran Anne Gilleran, pedagoška menadžerica eTwinninga

Što je eTwinning Learning Event?

  • Susreti za učenje zamišljeni su kao kratak, intenzivan tečaj koji nudi uvod u neku temu, potiče stvaranje ideja, razvoj vještina i ne traži dugotrajan vremenski angažman. Organizirani su tako da omogućavaju učenje u ugodnom okruženju i društvu. Za Susrete za učenje pripremljen je novi prostor – eTwinningov laboratorij za učenje (eTwinning Learning Lab).

Kako se Susreti za učenje odvijaju?

  • Osoba koja poučava u Susretu podijeli temu u nekoliko zadataka i za svaki od njih pripremi potrebne informacije, objašnjenja, poveznice da bi objasnila taj dio sadržaja. Svaki zadatak traje 2 do 3 dana kako bi sudionici pripremili svoja rješenja i objavili ih na forumu ili repozitoriju. Ukoliko sudionici riješe sve postavljene zadatke, dobivaju potvrdu o sudjelovanju.

Koje su teme dostupne u Susretima za učenje?

  • Teme su vrlo različite. Primjerice, prošle godine imali smo niz praktičnih tečajeva koji su se bavili korištenjem multimedije u obrazovanju (podcasting). Ove godine nekoliko tečajeva govori o pripremanju projekata i njihovoj realizaciji pomoću eTwinning alata, a bilo je riječi i o utjecaju Gardnerove teorije višestrukih inteligencija na poučavanje.

Kakve karakteristike trebaju imati učitelji (moderatori) koji rade u Susretima za učenje?

  • Svi naši učitelji (moderatori) su vrsni stručnjaci u svojim područjima i već su ranije bili su uključeni u treninge za učitelje. Osim toga su vrlo prilagodljivi jer se od njih traži da stvore zadatke i okruženje koje je poticajno i ugodno za polaznike.

Što biste savjetovali našim čitateljima, možebitnim budućim polaznicima?

      • Svakako zavirite na svoje eTwinning stranice (desktop) da biste vidjeli poveznicu za prijavu na Susret za učenje. Čim je prijava otvorena, odmah se prijavite jer je broj polaznika ograničen. Ako se prijavite, a ne možete prisustvovati, bilo bi lijepo da to javite koordinatoru tako da se to mjesto može ustupiti nekom drugom polazniku.
        Ne zaboravite da su pristupni podaci za Learning Lab različiti od pristupnih podataka za eTwinning portal.
      • Uživajte u Susretima za učenje, zabavite se i učite rješavajući zadatke, upoznajte ostale sudionike i surađujte s njima.

Više o Anne Gilleran možete pročitati na njenom profilu na elearningeuropa.info.

 

Palmira-Ronchi
Palmira Ronchi
, nastavnica matematike iz Italije i voditeljica Susreta za učenje: Etwinning ideas for Maths

Koja je vaša uloga u okviru eTwinningovih susreta za učenje?

Članica sam učiteljskog tima eTwinninga.

Kako ste postali eTwinning učiteljica?

Kao što možete vidjeti na mojim stranicama, od 2000. godine surađujem na različitim projektima s europskim kolegama, a 2006. osvojila sam eTwinningovu nagradu za digitalni sadržaj „ Crop circles challenge“. Javila sam se na eTwinningov natječaj za učitelje, a uz svoj sam životopis poslala i poveznice na obrazovne sadržaje – materijale koje sam izradila (learning kit):

    1. Polyglomath
    2. Exploring Historical Scientific Instruments through the web
    3. Digiscience
    4. Mathematical folktales: which is your favourite?
    5. Dots and boxes
    6. Walking pattern tour
    7. Tangram challenge

Koje teme poučavate u eTwinningovim Susretima za učenje?

  • Poučavam kako koristiti GeoGebru, program dinamične geometrije na suradnički način i kako koristiti IKT u razredu na smisleni način za poticanje učeničkih interesa i kreativnosti.

Tko su sudionici Susreta za učenje?

  • Na nedavno održanom „Etwinning ideas for Maths“ sudjelovalo je više od 80 učitelja i nastavnika matematike iz različitih zemalja Europske zajednice.

Koji su izazovi poučavanja učitelja iz različitih zemalja u virtualnoj učionici?

  • To je stvarno uzbudljivo i ispunjujuće iskustvo koje traži puno osobnog angažmana i vremena. Moram odgovarati na puno poruka, davati povratne informacije i savjete sudionicima tijekom rada na zadacima, pripremati i objavljivati aktivnosti u virtualnoj učionici i svojim stranicama posvećenim matematici http://www.comathsnet.it/.etwinn4

Što se događa nakon završetka Susreta za učenje?

  • Zajedno s ostalim članovima eTwinninga organiziram grupu za matematiku i prirodoslovlje koja nam omogućava komuniciranje i suradnju i nakon završenog Susreta za učenje. Na taj način omogućavamo sudionicima da se bolje upoznaju i ostvare suradnju na budućim projektima.

Što biste savjetovali našim čitateljima, možda budućim sudionicima nekog Susreta za učenje?

  • Moj savjet je da nam se pridruže i aktivno uključe. Susreti za učenje omogućavaju razmjenu mišljenja i suradnju između učitelja i nastavnika iz svih europskih zemalja uključivši i pokretanje zajedničkih projekata.

Više o Palmiri Ronchi i njenom radu možete pročitati na njenom profilu u projektu INSPIRE.