Razgovor s Hansom-Henrikom Hoybeyem, jednim od autora obrazovne igre The Climate Mystery

darko-lidija

Hans-Henrik_Profil

The Climate Mystery je besplatna obrazovna igra koja nas uvodi u svijet klimatskih promjena kroz priču o četvero prijatelja koji su se našli u strašnoj nevolji i može ih spasiti samo aktivno sudjelovanje igrača iz cijelog svijeta. Nastala je suradnjom tvrtki Congin, Microsoft i Discovery Channel, a dostupna je besplatno na engleskom jeziku. Napravljena je kako bi mlade ljude motivirala za razumijevanje i pronalaženje rješenja za klimatske promjene te ih aktivno uključila u praćenje tih promjena u cijelom svijetu.

O nastanku i razvoju igre The Climate Mystery te o kvaliteti i sastavnicama obrazovnih igara razgovarali smo s Hansom-Henrikom Høybeyem, danskim dizajnerom obrazovnih igara, jednim od autora The Climate Mystery.

 

 

Koje sastavnice trebaju sadržavati igre da bi bile prikladne za uporabu u obrazovanju?

Igre koje koriste medije poput interneta i aktivnog uključivanja sudionika mogu lakše privući i zadržati pažnju korisnika. Kad ljudi gledaju film, sjede i spremni su da ih netko zabavlja, a u ovakvim igrama korisnici imaju aktivnu ulogu što znači da će se dosađivati ukoliko ne sudjeluju. To je vrlo dobro za obrazovanje jer želimo da sudionici aktivno sudjeluju, izađu iz igre, pronađu informacije na internetu i vrate se natrag u igru.
Igre su brz način na koji djeca mogu nešto naučiti jer su spremna za takav način aktivnog učenja. Osim akcije – događanja u igri, važna je i priča jer priča osigurava da će se ponovno uključivati u igru i nastaviti sudjelovanje.
Uz sve spomenuto, važno je imati i provjerene obrazovne materijale kako bismo bili sigurni da je ono što ih učimo ispravno i da je metodički pristup primjeren.
Dakle, tri važna dijela obrazovne igre su igra, priča i obrazovni materijali. clip_image002

Tko je pripremio obrazovnu pozadinu vaše igre, jesu li danski učitelji bili uključeni pri stvaranju tih sadržaja? Tko je provjerio prikladnost igre za uporabu u razredu i među djecom?

Obrazovni stručnjaci su nam pomagali pri odlučivanju i odabiru sadržaja. Kurikulum je zasnovan na razgovorima s učiteljima iz 15 zemalja i sadrži značajne teme o klimi i različitim metodama učenja. Iako se radi o obrazovnoj simulaciji, vrlo je važno da su obuhvaćeni sadržaji što bliži stvarnosti.

Pilot projekt The Climate Mystery provodio se tijekom 2008. godine u Danskoj. Tijekom provođenja vrjednovani su materijali za poučavanje te su prilagođavani u suradnji s Microsoftovim akademskim programom, Danskim znanstvenim komunikacijama, Danskim meteorološkom institutom i s učenicima i učiteljima u danskome obrazovnom sustavu. Izuzetno je važno da su obrazovni sadržaji provjereni i primjereni za korištenje u obrazovanju, tako da možemo biti sigurni da je ono što ih poučavamo – ispravno.

Zažele li učitelji u budućnosti upotrijebiti neku igru za poučavanje djece, koje zahtjeve ona treba zadovoljiti da bi bila primjerena korištenju u razredu? Primjerice, The Climate Mystery može jednostavno biti upotrijebljena u razredu, no ima puno igara koje nemaju sve te komponente.

Razlog popularnosti igara je u tome što su one proizvod za zabavu. No, to ne znači da možete uzeti bilo koju i upotrijebiti ju za obrazovanje kao što ne možete uzeti neki holivudski film i upotrijebiti ga za obrazovanje. Zato takve igre moraju biti napravljene baš u obrazovnu svrhu. Spominjao sam prije provjerenu obrazovnu osnovu koju ima The Climate Mystery, važno je znati što želite poučavati i onda tome prilagoditi sve elemente igre. To je način na koji smo mi napravili niz COP15 igri, znali smo točno što želimo postići i za svaku klimatsku promjenu smo osmislili odgovarajuće aktivnosti i scenarij što bliži stvarnim događanjima.
Dakle, pri odabiru igre za obrazovanje najbolje je birati one koje su baš za to napravljene.

Ima li vaša igra dobna ili predmetna ograničenja?

Igra je u osnovi napravljena za korisnike od 13 – 17 godina, no smatram da gotovo sve COP15 igre mogu igrati i mlađi učenici. Obrazovna igra The Climate Mystery razvijena je za korištenje na različitim obrazovnim razinama i može se prilagoditi načinu poučavanja, potrebama i mogućnostima svakog učitelja. Materijali su pripremljeni tako da se mogu koristiti kao cjelina ili u dijelovima, a za svaku temu pripremljene su upute, obrazovni sadržaji, kvizovi, prijedlozi te mrežne adrese. Obrazovni sadržaji mogu se koristiti interdisciplinarno, u suradnji s drugim nastavnim predmetima ili kao zasebni projekt.

Koliko je vremena pri izradi ove igre potrošeno na razvoj i stvaranje priče, a koliko za programiranje?


Priča i ideje za igre su osmišljene puno prije programiranja. Ako snimanje videoisječaka ubrojimo u razvoj priče, onda je podjednaka količina vremena potrošena na stvaranje priče i na programiranja. Zapravo, projekt The Climate Mystery je bio zahtjevniji što se tiče sadržaja, nego što se tiče programiranja.

Priča The Climate Mystery i igre u njoj odvijaju se tijekom 16 tjedana. Je li priča unaprijed određena ili postoji mogućnost mijenjanja scenarija?

Videoisječci su snimljeni unaprijed i svake nedjelje objavljuje se novi nastavak. Ja u tijeku odvijanja igre sudjelujem i kao jedan od likova u priči pa pokušavam prilagoditi ideje i pitanja korisnika toj priči. No, ako se korisnici odluče uputiti u nekom pravcu, moram ih slijediti najbolje što mogu i raditi neke promjene u priči i u smjerovima kojih se nismo sjetili pri planiranju scenarija.
Dakle, objavljivanjem igre naš posao nije gotov, tijekom svih ovih tjedana autori intenzivno sudjeluju u razvoju igre i komuniciraju sa sudionicima.

Kako je ta igra multimedijsko iskustvo, koji od medija najviše utječe na razvoj igre – internet, video, računalne igre?

Ako trebam odabrati jedan medij, onda je to internet jer on zapravo povezuje sve dijelove u cjelinu.

Koji su članovi projektnog tima potrebni za razvoj projekta poput vašeg, tj. za razvoj računalnih obrazovnih igara?

Osim projektnog menadžera, programera i pisca priče, obavezno su potrebni obrazovni stručnjaci, a za dnevno upravljanje razvojem igre online također je dobro imati suradnike koji se snalaze u obrazovnom okruženju.

The Climate Msytery ima mnogo različitih aktivnosti, kako ih međusobno povezujete?

To je jedna od najtežih stvari za napraviti jer imamo male COP15 igre koje se mogu stalno ponovno igrati. Sudionicima koji se kasnije uključuju u igru također treba biti zabavno, kao i onima koji su od početka u igri. Dakle, važno ih je povezati pričom. Nit koja ih povezuje je stvaranje zvuka koji je važan za razvoj i uspješnost igre – tako da možemo reći da što više korisnika uspješno sudjeluje u igri, imat ćemo jači, snažniji zvuk – time povezujemo igre COP15 s pričom. Svi videoisječci su kroz rasprave povezani s tjednim razvojem igre.

Kako je igra The Climate Mystery prihvaćena do danas, jeste li zadovoljni rezultatima?

Kad sam jučer objavljivao novi nastavak priče, prvi komentar od našeg redovnog igrača se pojavio 2 minute nakon objave. To pokazuje kako su naši sudionici stalno prisutni u igri i vrlo aktivno sudjeluju u njoj. Iznenađujuće je kako su duboko uključeni u igru i pronalaženje rješenja, iako su svjesni da je sve to izmišljena priča. Tako da se svi dobro zabavljamo zajedno.
Za sada imamo sudionike iz 85 zemalja.

Koja je glavna poruka koju će djeca ponijeti iz ove igre?

Glavna poruka je da budu svjesni da i oni imaju utjecaja i da njihova djela i postupci imaju globalne posljedice.

Pogledajte prezentaciju i  snimku webinara o The Climate Mystery u kojemu su igru predstavili Hans-Henrik Høybye i Lidija Kralj.

Više o The Climate Mystery pročitajte u članku The Climate Mystery – želite li utjecati na klimatske promjene?, Pogleda broj 12.