Predstavljanje hrvatskih obrazovnih projekata albanskim kolegama

prva-darko

Prvo predstavljanje hrvatskih obrazovnih projekata kolegama iz Albanije, korištenjem tehnologije Live Meeting, provedeno je u četvrtak, 14. svibnja 2009. godine. U dvosatnom predstavljanju svoje su projekte primjene informacijskih i komunikacijskih tehnologija u obrazovanju predstavili:

  1. OŠ Popovača: Darko Rakić, učitelj informatike, predstavio je učeničke radove ostvarene korištenjem alata Movie Maker i Photosynth;
  2. OŠ „Rikard Katalinić Jeretov“ iz Opatije: Fredi Glavan, ravnatelj, Saša Bačić i Ljiljana Host, učitelji, predstavili su obrazovni sadržaj iz povijesti napravljen u alatu MS Producer;
  3. OŠ Veliki Bukovec: Lidija Kralj, uprofesorica matematike i informatike i urednica „Pogleda“, predstavila je učeničke videouratke ostvarene pomoću alata Movie Maker i Photostory, zatim projekt „Školski obrazovni zadaci“ u kojem je i sama sudjelovala kao član projektnog tima te naš Portal i digitalni časopis;
  4. Medicinska škola „Ante Kuzmanić“ iz Zadra: Edin Kadić, profesor hrvatskoga jezika, predstavio je radove napravljene u alatu MS Producer: „Držić“ (hrvatski jezik) te „DNA“ i „Ptice“ (biologija);
  5. Graditeljska škola Čakovec: Ivan Čondor, nastavnik informatike, pokazao je odlične učeničke uratke napravljane u alatu Movie Maker.

Uz nastavnike su na predstavljanju sudjelovale i savjetnice iz Agencije za odgoj i obrazovanje. Gospođa Ivana Turčić Prstačić je na početku iz Zagreba pozdravila sve prisutne ispred Agencije, a kasnije se uključila u razgovor s predstavnicima albanskih obrazovnih vlasti. Gospođa Željka Knezović iz Podružnice Split je također sudjelovala na predstavljaju te je pripremila i predložak za opisivanje predstavljenih projekata koji su popunili predstavnici naših škola i koji je preveden na albanski jezik.

Organizacijsku potporu i tehničku podršku pružili su kolege iz tvrtke Aquilonis, a simultano prevođenje na albanski i s albanskog omogućila je tvrtka Perpetuum, pri čemu posebno zahvaljujemo gospodinu Nahitu Veseliju, koji je dva sata neumorno prevodio sve što su sudionici govorili na hrvatskom i albanskom i bez čije pomoći vjerojatno ne bi bilo izloženo toliko potankosti o projektima, interakcije, interesa, pitanja i odgovora s obje strane.

U Microsoftovom je uredu u Tirani, uz domaćine, voditeljicu programa „Suradnici u učenju“, gospođu Vloru Ademi te direktora ureda, gospodina Arsena Kurtija, sudjelovalo 17 predstavnika obrazovne zajednice, uključujući i predstavnike Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Albanije te albanskog Zavoda za kurikulum i stručno usavršavanje u području informacijskih tehnologija.

Kako je istaknula kolegica Ademi, na čiji je poticaj ovo predstavljanje i organizirano, predstavnici obrazovnih ustanova u Albaniji željeli su vidjeti primjere korištenja tehnologije u „stvarnom životu“ u nekoj od bliskih zemalja. Hrvatska je odabrana i zbog blizine i zbog višegodišnje suradnje obrazovnih ustanova i istaknutih nastavnika na programu „Suradnici u učenju“ kao i zbog ovogodišnjeg iskustva s webinarima. Live Meeting se još jednom potvrdio kao odlično sredstvo za povezivanje, komunikaciju i suradnju.

Sudionici iz Albanije bili su vrlo zadovoljni predstavljanjem, kako kvalitetom pojedinačnih prezentacija (koje su, prema evaluacijskim listićima popunjenim u Tirani, dobile same „četvorke“ i „petice“), tako i konceptom „virtualne“ razmjene iskustava s kolegama iz drugih zemalja. Izrazili su želju za nastavkom ovakvih susreta, druženja i suradnje te želju da u nekom od sljedećih susreta i oni nama predstave svoje primjere korištenja tehnologija u obrazovanju.

Predstavljanje je proteklo bez ikakvih tehničkih i provedbenih poteškoća i, po našem saznanju, ono je bilo ne samo prvi takav susret nastavnika i učitelja iz Hrvatske i Albanije, nego i prvo predstavljanje nastavničkih projekata između dviju zemalja uključenih u program „Suradnici u učenju“ korištenjem Live Meeting tehnologije. Mislim da ne pretjerujem ako napišem kako su ta dva sata u četvrtak, kao i sve pripremne aktivnosti koje su im prethodile, zaista bile svojevrsno stvaranje povijesti i želio bih se ovdje još jednom zahvaliti svim „suradnicima u učenju“ koji su svojim sudjelovanjem i zalaganjem tome pripomogli.