Igranje tablicama u Excelu

prva-lidija

clip_image002

 

Svi smo navikli cijeli radni list u Excelu smatrati tablicom i u nju unositi podatke redom kako nam trebaju. Microsoft Office Excel 2007 razlikuje raspon, tj. grupu podataka (data range), od tablice i omogućava da ga jednostavno preoblikujete u tablicu te si tako olakšate posao oko njenog uređivanja, razvrstavanja pa čak i izračunavanja.

Slika 1. Početni izgled grupe podataka

clip_image004

Da biste grupu podataka proglasili tablicom, kliknite u bilo koju ćeliju grupe pa na kartici Polazno, clip_image006odjeljak Stilovi, odaberite Oblikuj kao tablicu.

Između ponuđenih izgleda tablice odaberite onaj koji vam se sviđa te kliknite na njega.

 

clip_image008

 

Pojavit će se dijaloški okvir u kojem potvrđujete ili mijenjate raspon podataka za tablicu te označujete ima li vaša tablica zaglavlje ili ne. U većini slučajeva Excel će pravilno raspoznati podatke za tablicu i zaglavlje. Klikom na U redu završavate postupak pretvaranja grupe podataka u tablicu.

 

Promjene na radnom listu bit će očite. Tablica će izgledati kao predložak koji ste odabrali, a redak zaglavlja dobit će strelice koje pokazuju na mogućnost razvrstavanja i filtriranja podataka po nekoliko različitih kriterija, ovisno o vrsti podataka u pripadnom stupcu.

clip_image012clip_image010
Slika 2. Izgled podataka nakon pretvaranja u tablicu

Slika 3. Mogućnosti za razvrstavanje stupca s tekstualnim podacima

Kliknete li nakon toga u neku ćeliju tablice, grupa alata za dizajn tablice postat će dostupna na vrpci.

clip_image014
Slika 4. Vrpca s alatima za dizajn tablice

Na vrpci ćete pronaći razne alate za oblikovanje tablice pa i alat za pretvaranje tablice natrag u raspon, odnosno grupu podataka (Pretvori u raspon).

Računanje u tablici

clip_image016

Nakon što ste podatke smjestili u tablicu i prikladno oblikovali, možete iskoristiti mogućnost brzog računanja u tablici: na vrpci za dizajn tablice, odjeljak Mogućnosti stila tablice, stavite kvačicu ispred Redak zbroja i dobit ćete dodatni redak tablice sa zbrojem svih vrijednosti po stupcima.

Ukoliko želite izračunati nešto drugo ili upotrijebiti neku od Excelovih funkcija, kliknite u bilo koju ćeliju praznog stupca tablice ili u ćeliju stupca s desne strane tablice. U tu ćeliju upišite formulu za izračun. Nakon što završite s upisivanjem formule, na tipkovnici pritisnite tipku Enter. Formula će se automatski prenijeti na cijeli stupac, uz odgovarajuću promjenu podataka prema redcima. Ukoliko ste tako napravili novi stupac, on će postati sastavni dio tablice i biti oblikovan kao i ostatak tablice.

Primijetite da formula u takvom primjeru nema klasični izgled s adresama ćelije, nego umjesto adresa ćelija sadrži reference na elemente tablice. Primjerice, umjesto =B1*2 pojavila se formula: =Tablica2[[#Ovaj redak];[iznos]]*2.

Nadamo se da će vam korištenje tablica olakšati rad u Microsoft Office Excelu 2007.