6. europsko natjecanje inovativnih učitelja i nastavnika, Beč 2009.

prva-lidija

itf-logo 6. europsko natjecanje inovativnih učitelja i nastavnika, najveće okupljanje predstavnika obrazovne zajednice iz čitave Europe u okviru Microsoftovog globalnog programa „Suradnici u učenju“ (Partners in Learning), održano je u Beču od 24. do 26. ožujka 2009. godine.

U carskoj palači Hofburg okupilo se 250 sudionika iz 42 europske zemlje te je izloženo 75 obrazovnih projekata u kojima se informacijske i komunikacijske tehnologije koriste na inovativne načine.

itf2009 038

 
Jan Muehlfeit, predsjednik Microsofta za Europu (Chairman Microsoft Europe), u uvodnom je izlaganju istaknuo kako je u vremenima ekonomskih izazova ulaganje u obrazovanje ključno za prevladavanje gospodarskih poteškoća i osiguranje daljnjeg razvoja. „Tehnologija tu otvara velike mogućnosti za nove oblike suradnje i nastavnika i učenika. Microsoft će programom „Suradnici u učenju“ nastaviti podupirati razvoj obrazovanja u srednjoj i istočnoj Europi i u sljedećem razdoblju!“ Posebno je, kao jedinstven primjer, istaknuo hrvatski način korištenja Live Meeting webinara za obrazovanje i suradnju učitelja .

 

itf2009 024„Forum je odlična prilika ne samo za predstavljanje naših projekata i radova, nego i za susret i razmjenu iskustava s kolegama iz čitave Europe. Uvijek se s ovakvih susreta vratim s novim idejama i još većom voljom za nastavak rada na već započetim projektima“, istaknuo je Antun Zupanc iz OŠ pri Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske Toplice, koji je na prošlogodišnjem ITF-u  u Zagrebu pobijedio s radom „Primjena PowerPointa u radu s djecom s posebnim potrebama“, a u Beču bio član ocjenjivačkog žirija.

Antun Zupanc govorio je i na posebnoj konferenciji za novinare održanoj povodom otvaranja ovogodišnjeg ITF-a.

Hrvatsku su predstavljali učitelji i nastavnici koji su pobijedili na ovogodišnjem natjecanju „Primjena računala u obrazovanju“, organiziranom u suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje i Microsofta Hrvatska, a uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNet.

Ocjenjivački sud, koji je odabrao radove za Natjecanje u Beču, radio je u sastavu:

  1. Željka Knezović, Agencija za odgoj i obrazovanje,
  2. Renata Ivanković, Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet,
  3. Nataša Hoić Božić, Sveučilište u Rijeci,
  4. Ljiljana Zekanović Korona, Sveučilište u Zadru,
  5. Srećko Listeš, Agencija za odgoj i obrazovanje,
  6. Antun Zupanc, Osnovna škola pri Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju u Krapinskim Toplicama (pobjednik Europskog natjecanja 2008. godine).

U Beču su nas predstavljali sljedeći radovi:

  1. “Učenje osnova programiranja programiranjem robota i igara“, autorice Saide Deljac, Željeznička tehnička škola iz Zagreba;
  2. „Grafovi trigonometrijskih funkcija“, autorice Ele Rac Kragić Marinić, V. gimnazija iz Zagreba;
  3. „Linearna funkcija“, autorice Vesne Erceg, Srednja strukovna škola „Blaž Jurjev Trogiranin“ iz Trogira;
  4. „Poučavanje o Češkoj Republici kroz suradnju škola“, autora Vesne Janko (II. OŠ iz Bjelovara), Ane Vodvarke i Tomislava Doležala, Češka osnovna škola „J. A. Komensky“ iz Daruvara;
  5. „Industrijska revolucija u Rijeci“, autora Helene Miljević i Siniše Topića, OŠ "Dr. Andrija Mohorovičić" iz Matulja.

veleposlanstvo Hrvatsku ekipu inovativnih učitelja činili su: Ela Rac Marinić Kragić, Saida Deljac, Vesna Erceg, Vesna Janko, Ana Vodvarka, Tomislav Doležal, Helena Miljević i Siniša Topić. Prema njihovim je riječima „Forum prilika ne samo za predstavljanje radova, nego i za druženje i razmjenu iskustava s kolegama iz čitave Europe. Učitelji su se imali priliku pohvaliti svojim radovima, pogledati radove kolega, stvoriti nova poznanstva i dogovoriti buduće zajedničke projekte.“
Kad smo se prijavili na natjecanje „Primjena računala u obrazovanju“, nismo očekivali da ćemo pobijediti. Drago nam je što je i naš rad prepoznat kao uspješan primjer korištenja informacijskih i komunikacijskih tehnologija u obrazovanju! Učitelji iz svih predmeta trebali bi što više koristiti računala u nastavi jer nove tehnologije nisu vezane samo uz nastavu informatike, kako mnogi kolege pogrešno misle“, riječi su Vesne Janko iz II. OŠ iz Bjelovara te Ane Vodvarke i Tomislava Doležala iz Češke OŠ „Jan Amos Komensky“ koji su predstavili projekt suradnje daruvarske škole za djecu češke nacionalne manjine sa školom iz Bjelovara na temu Češke Republike.
Predstavljanje njihovih radova mogli ste pročitati u prošlom broju Pogleda.

itf2009 009
Naše predstavnike primili su prof. dr. sc. Zoran Jašić, hrvatski veleposlanik u Republici Austriji i Iva Hraste-Sočo, tajnica za kulturu, znanost i obrazovanje. Gospođa Hraste-Sočo posjetila je izložbu, razgledala radove te prisustvovala predavanju Pere Lučina.

                                 

 

Prof. dr. sc. Pero Lučin, rektor Sveučilišta u Rijeci, jedan od pozvanih govornika, održao je predavanje "A New WorId of Learning" (Novi svijet učenja) u kojemu je istaknuo nužnost preoblikovanja obrazovanja s ciljem pripremanja učenika za buduće društvo koje će biti potpuno različito od sadašnjeg. Više…

Međunarodni ocjenjivački sud birao je najbolje radove u četiri kategorije: inovativnost u korištenju IKT-a, inovativnost sadržaja, inovativnost kroz suradnju i stvaranje zajednice te u kategoriji odabira samih sudionika. "Industrijska revolucija u Rijeci", rad Helene Miljević i Siniše Topića, bio je među najboljima po glasovima sudionika. Više o tom radu pročitajte u zasebnom tekstu.

Navodimo pobjednike po kategorijama, a uz ime rada je i poveznica na pripadnu “virtualnu šetnju razredom” (VCT) na engleskom.

Inovativnost u korištenju IKT-a

  1. Velika Britanija; Ollie Bray; Thinking out of the XBOX; VCT
  2. Švedska; Anna Ljunqvist ; The paperless classroom; VCT1, VCT2 
  3. Velika Britanija; Mandeep Atwal; Young Voices; VCT

Inovativnost sadržaja

  1. Belgija; Isabel Schapdryver; Secondhandshop, VCT
  2. Sjeverna Irska; David Stinson; Pupil E-portfolio, VCT
  3. Grčka; Diplaris Dimitriou; From Newton to CERN, VCT

Inovativnost kroz suradnju i stvaranje zajednice

  1. Srbija; Slavica Juric; The story about bread, VCT
  2. Bugarska; Krasimira Dimitrova; Journey through Bulgaria, VCT
  3. Slovačka; Pallo Peter; Nature Explorers, VCT

Odabir sudionika

  1. Bugarska; Krasimira Dimitrova; Journey through Bulgaria, VCT
  2. Belgija; Isabel Schapdryver; Secondhandshop, VCT
  3. Hrvatska; Helena Miljević i Siniša Topić; Industrial revolution in Rijeka, VCT
  4. Grčka; Thodoris Andriopoulos; Who killed mr X, VCT
  5. Sjeverna Irska; David Stinson; Pupil E-portfolio, VCT image
  6. Nizozemska; Andrea Brauns; Sound Lottery, VCT

Virtualne šetnje razredom svih radova možete preuzeti na stranicama Britanske zajednice inovativnih učitelja uz prethodnu registraciju.

Prošećite i vi izložbom kroz Sythove Darka Jurekovića: 

  1. dio
  2. dio
  3. dio

 

Evo i nekoliko dojmova kolegica i kolega koji su bili na ovom natjecanju.

Sudjelovanje na 6. ITF-u u Beču bilo je lijepo i korisno iskustvo. Iza mene je dosta radnih godina, iskustva i uspjeha, ali uvijek volim stjecati nova znanja i uvoditi nove tehnologije u rad s učenicima. Svako naše učiteljsko iskustvo korisno je i našim učenicima, kako u školi, tako i u životu pa mi nikada nije žao vremena koji sam utrošila za pripremanje nastave.
Doživljaj je biti u društvu kolega kojima je cilj stjecanje novih tehnologija u poučavanju učenika! Iako sam često sudjelovala na različitim skupovima za učitelje i profesore geografije i povijesti, ovaj sam se put osjećala jako dobro i uvažavano. Osjetila sam da se rad profesora cijeni i zato sam boravak u Beču doživjela kao nagradu za sve inovacije u dosadašnjem radu u školi.
Smatram da  učitelj u radu treba koristiti puno nastavnih metoda, a rad na računalu pruža izuzetne mogućnosti, pogotovo u nastavi geografije.
Ana Vodvarka, prof. učitelj savjetnik

Odlična organizacija u palači Hofburg dočarala nam je carski duh Beča te smo se  svi osjećali važnima. Predavači  i sudionici su bili  zanimljivi i puni ideja, a najviše su me zanimali radovi vezani uz matematiku od kojih mi se najviše dopao rad grčkog predstavnika Thodorisa Andriopoulosa „Tko je ubio Mr. X?“.
Žao mi je što nije bilo više vremena za međusobno druženje i razgovor o projektima što bi možda omogućila podjela sudionika u dvije grupe koje bi se izmjenjivale u prezentaciji i razgledavanju projekata.
Budućim sudionicima bih poručila da se dobro pripreme za predstavljanje svog rada pri čemu je bitno istaknuti zašto je poseban, važan,  privući publiku… 
Bilo bi lijepo kad bi organizatori za idući susret organizirali razgledavanje grada u kojemu će se održavati ITF.
Vesna Erceg

Opuštena atmosfera, pristupačnost izlagača i stručnjaka bile su samo neke od odlika 6. europskog natjecanja inovativnih učitelja i nastavnika. Bilo je zanimljivo porazgovarati s nastavnicima i uvidjeti da nismo toliko u zaostatku  za ostalim državama i da možemo i moramo biti inovativni i podizati svijest o važnosti informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi.
Nevjerojatno je kako nas različiti izlagači, s različitim idejama i različitim pristupom mogu zainteresirati i potaknuti da i mi budemo kreativni.
Zato bih sljedeće godine voljela sudjelovati na ITF-u 2010, steći nova znanja, prijateljstva i ideje koje ću uključiti u nastavu, ali i u školu te time potaknuti cijeli kolektiv na upotrebu novih tehnika i tehnologija u obrazovanju.
Gordana Havaić

Ono što svakako želim naglasiti je da je ITF u Beču bio jedno od rijetkih mjesta gdje sam bio ponosan što sam učitelj. S obzirom na učiteljsku svakodnevicu, imao sam osjećaj kao da sam u nekom drugom svijetu. Toliko ideja i učitelja iz cijele Europe na jednom mjestu je zaista bilo dojmljivo. Nitko niti jednog trena nije zanemario klasičan način poučavanja, ali sva ta silina IKT-a u kombinaciji s kreativnošću učitelja današnjim klincima pruža zaista mnogo. Već samo druženje s kolegama iz Hrvatske bilo je dovoljno, a da ne spominjem ostatak kolega iz Europe. Razmjena iskustava, nove ideje, novi kontakti i poznanstva, nove mogućnosti …
Ne samo budućim sudionicima, nego svim učiteljima preporučio bih odlazak na takav događaj (naravno, treba ga zaslužiti dobrim projektom). Sebi sam dao zadaću da što većem broju kolega prenesem iskustva i doživljaje iz Beča te da ih motiviram za daljnji rad.
Za kraj mogu samo konstatirati da mi je ITF u Beču poticaj da i dalje u nastavi kombiniram nove i inovativne ideje i vjerujem da ću se vrlo dugo i živo sjećati svega.
Tomislav Doležal

Fotografije: Siniša Topić, Darko Jureković i Lidija Kralj

Više informacija o pojedinim radovima, intervjue s autorima te fotografije izložbe pogledajte i pročitajte u ovom broju Pogleda.