Online radionica „Uvod u e-learning“

snjezanaB

Glavni obrazovni cilj svakog obrazovnog djelatnika je pripremiti svakog pojedinog učenika za nastavak školovanja ili za izazove tržišta rada, a u procesu pripreme korištenje IKT-a (informacijsko- komunikacijskih tehnologija) postaje nezaobilazna faza ili nezaobilazan element. Uvođenje novih tehnologija u obrazovni proces zahtijeva promjenu u dosadašnjem načinu rada svakog pojedinog elementa obrazovnog konteksta. U današnje vrijeme možemo reći da su gotovo svi nastavnici i obrazovni djelatnici računalno pismeni. Nastavnici u najvećem broju koriste računalo kao pomoć u klasičnoj nastavi (npr. MS Power Point prezentacije, obrazovni sadržaj na CD-u, obrazovni sadržaj na mrežnim stranicama, MS Word i sl.). Uvođenje računala u tom kontekstu ne zahtijeva od obrazovnih djelatnika promjenu u njihovom ustaljenom načinu rada.

Nova informacijsko-komunikacijska tehnologija omogućuje veliku brzinu razmjene informacija te novi način komunikacije, a njihovo uvođenje u nastavni proces zahtijeva i određenu promjenu u procesu učenja i poučavanja.

Online radionica „Uvod u e-learning“ osmišljena je kako bi svakom nastavniku, stručnom suradniku ili ravnatelju omogućila stjecanje osnovnih znanja, vještina i kompetencija za primjenu novih tehnologija u obrazovnom kontekstu. Potpuni online način rada omogućuje svakom polazniku neovisnost o vremenu i prostoru u aktivnom sudjelovanju u online radionici.

U radionici se koriste različite informacijsko–komunikacijske tehnologije:

Windows Live Messenger

(sinkrona i asinkrona komunikacija:

voditeljica – polaznici, polaznici međusobno) clip_image003

Windows Live Mesh

(aktivnosti- rješenja)
www.mesh.com

clip_image005

Windows Office Live Workspace

(dijeljenje radne površine, razmjena obrazovnog materijala, kalendar rada, adresar)

clip_image007

Live prostor za grupnu diskusiju

http://radionicauvodue-learning.groups.live.com/

clip_image009

Windows Live Meeting

(webinari)

clip_image011

Portal „Suradnici u učenju“

(snimke webinara, obrazovni sadržaj „Osnove e-learninga“, anketa)
pil2.mscommunity.net

clip_image013

Polaznici promišljaju i usvajaju određena znanja iz područja osnova e-learninga te poslije radionice mogu: objasniti i definirati pojam e-learninga, prepoznati i razlikovati vrste e-learninga, identificirati promjene u procesu učenja i poučavanja koje nastaju uvođenjem e-learning tehnologija u tradicionalnu nastavu, razlikovati e-learning tehnologiju i prepoznati njihovu uporabu u nastavi, planirati uporabu e-learning tehnologije u svom obrazovnom kontekstu.

clip_image015
Prva online radionica trajala je od 16. veljače do 04. ožujka 2009., a u njoj su sudjelovali:

1. OŠ „Veliki Bukovec“: Terezija Šalamon, ravnateljica/nastavnica Matematike i Fizike, Stela Pavetić, prof. Engleskog jezika, Željka Marković-Bilić, prof. Hrvatskog jezika;

2. Medicinska škola Ante Kuzmanića Zadar: Edin Kadić, prof. Hrvatskog jezika;

3. OŠ „Rikard Katalinić Jeretov“ Opatija: Fredi Glavan, ravnatelj/prof. Informatike, Dragica Rade, učiteljica Informatike, Andrea Junković, učiteljica Informatike, Saša Bačić, školski informatičar.

Na koji se način radi u online radionici „Uvod u e-learning“?

Na početku radionice polaznici kreiraju svoj Windows Live ID (ako to nisu ranije učinili)!
Polaznici radionice aktivno sudjeluju, pišu sadržaje na postavljena pitanja u okviru šest Aktivnosti, suradnički rade na projektnom zadatku te mogu sakupiti i određene bodove (ukupno 100 bodova). Interakcija između polaznika i voditelja te polaznika međusobno realizirana je na više načina, sinkrono i asinkrono, uz pomoć različite informacijsko-komunikacijske tehnologije (chat, elektronička pošta, dijeljenje radne površine, prostor za grupnu diskusiju, dijeljenje radnih zadataka/datoteka, radnog materijala/datoteka, webinari …) u cilju vođenja i pomoći polazniku u samostalnom radu.

U sklopu radionice održana su četiri webinara. Na posljednjem, četvrtom webinaru, polaznici su prezentirali svoje radove/prezentacije. Webinari su dostupni polaznicima i nakon završetka radionice na stranici portala „Suradnici u učenju“ klikom na izbornik E- RADIONICA. Cjelokupan sadržaj stranice vidljiv je samo polaznicima radionice.

clip_image017U istom izborniku nalazi se poveznica na obrazovni sadržaj „Osnove e-learninga“ koji su izradili Vlasta Abramić, prof., Snježana Babić, prof., Sanja Grabusin, prof. i mr. sc. Ljiljana Miletić u istoimenom PiL projektu 2007. godine. Predloške mrežnih stranica izradio je Vibor Cipan, a videozapise snimio i pripremio Ivan Čondor, nastavnik Informatike.

Obrazovni sadržaj „Osnove e-learninga“ podijeljen je u tri poglavlja: Osnove e-learninga, Promjene u procesu učenja i poučavanja i Obrazovna tehnologija: odabir i korištenje. Više o projektu možete pročitati slijedeći poveznicu: http://pil.mscommunity.net/Default.aspx?tabid=794. Krajnji cilj PiL projekta „Osnove e-learninga“ bio je inspirirati polaznike, ponajprije nastavnike, ali i ostale obrazovne djelatnike, za kreativnost, inovativnost i kvalitetne promjene u procesu poučavanja i učenja uvođenjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavu.

Zaključak

Online radionica “Uvod u e-learning” osmišljena je kako bi potaknula sve prosvjetne djelatnike:

  • na korištenje IKT-a u cjeloživotnom obrazovanju,
  • na promišljanje o korištenju hibridnog modela nastavnog procesa,
  • na promišljanje o promjenama u procesu učenja i poučavanja,
  • na promišljanje o korištenju različitih novih obrazovnih tehnologija koje omogućuju:
    – drugačiji prikaz nastavnih sadržaja,
    – neovisnost o vremenu i prostoru,
    – bržu komunikaciju: nastavnik – učenik – sadržaj (u različitim kombinacijama).

Svaki polaznik može koristiti izvore koji su prilagođeni njegovom stilu učenja.