Zajednička akcija za upotrebu interneta u Kanadi

ANNE RIVIÈRE

Povijesna suradnja između Državne uprave, policije, nastavnika i velikih tvrtki, omogućila je razvoj programa za prevenciju i informiranje širokog dosega vezanog za opasnosti koje vrebaju na internetu.

clip_image002

Kako senzibilizirati širu javnost za opasnosti koje se mogu pojaviti na netu?

Udruživanjem sredstava i kanala širenja kojima se koriste različiti sudionici, dokazuje kanadsko iskustvo. Država je stvorila partnerstvo između tijela Državne uprave (vlade, policije itd.), poduzetnika i obrazovne zajednice prema jednom od najstarijih oblika suradnje, tzv. Mrežu za obrazovanje i medije (Réseau Éducation-Médias).

Nastao prije dvanaestak godina zajedno s fenomenom televizijskog nasilja, taj sustav, čiji cilj nije tržišno isplativ, želi naučiti djecu da se služe medijima – osobito internetom – i razvija programe na zahtjev vlade i raznih udruga. Mreža je upravo završila s projektom za Kanadsko udruženje nastavnika na temu zastrašivanja u virtualnom prostoru. „Takvi su slučajevi sve brojniji. Udruženje, koje je vrlo angažirano po toj temi, zatražilo je od nas da odmah oblikujemo program edukacije“, kaže Emmanuelle Erny-Newton, stručnjak u Mreži.

Edukacija „e-roditelja“

clip_image003

Za razvoj svojih projekata Mreža se oslanja na javne i privatne partnere od kojih neki imaju svoje predstavnike u upravnom odboru.

Strip je izrađen uz pomoć poduzetnika i podijeljen besplatno, a junaci su likovi iz poznatoga kanadskog crtića koji se susreću s opasnostima na webu.

Tvrtke poput Bella, Telusa, Microsofta, kanadskog udruženja davatelja internetskih usluga i tijela poput policije, civilne zaštite, zatim bibliotekari i različiti mediji također su podržali i distribuirali WebAverti – Be Web Aware, nacionalni dvojezični program za „obavješćivanje roditelja o potencijalnim opasnostima na webu."

Treba napomenuti da 94% mladih Kanađana ima pristup internetu kod kuće, 37% ima vlastito računalo, a 44% se može povezivati s internetom putem mobilnog telefona. „Djeca često više znaju nego roditelji. Zamislili smo praktične alate o temama poput pornografije, nasilnih sadržaja, dezinformacija, ovisnosti o virtualnom prostoru…koji bi roditeljima omogućili nadgledanje korištenja interneta kod kuće te ih naučili kako da svoju djecu učine osviještenim korisnicima interneta. Ukratko, pomažemo im da postanu "e-roditelji“. Stotinjak zaposlenika Microsofta dolazilo je u škole, u organizacije koje okupljaju mlade, u crkve i održavalo predavanja“, objašnjava Bruce Cowper, odgovorna osoba za pitanja sigurnosti u tvrtki Microsoft Kanada.

Suradnja s davateljima internetskih usluga

Microsoft također redovito surađuje s policijom koju podučava svojim tehnologijama ili opskrbljuje tehničkim alatima. „Policija Toronta raspolaže s jednom od najvećih jedinica za borbu protiv cyberkriminala u Sjevernoj Americi. Njezin nekadašnji direktor pisao je Billu Gatesu navodeći da se tvrtka poput Microsofta mora uključiti u borbu protiv seksualnih grabežljivaca. To je 2004. godine dovelo do postavljanja softvera koji omogućuje pristup svim informacijama unutar policije“, sjeća se Bruce Cowper.

Suradnja između policije i velikih tvrtki je česta. Stvoreni su čak i sustavi koji podupiru takve razmjene, poput Kanadskog saveza protiv iskorištavanja djece na internetu (CCCEEI).
Od 2004. godine taj savez okuplja predstavnike najvećih kanadskih tvrtki koje se bave internetom, saveznu vladu i pokrajinske vlade, predstavnike policije i Cyperaide.ca – pankanadski servis koji upozorava na djecu koju se seksualno iskorištava putem interneta. Savez je 2006. godine bio začetnik projekta Cleanfeed Canada: najveći davatelji internetskih usluga obvezali su se svoje poslužitelje opskrbiti novim filtrima koji blokiraju pristup inozemnim stranicama koje se nalaze izvan dosega kanadskih sudskih vlasti, a sadržavaju slike seksualnog zlostavljanja djece.
No, premda je od svog osnivanja 2002. godine Cyberaide.ca zaslužan za 38 uhićenja i za zatvaranje 2850 stranica, „seksualni grabežljivci i dalje su glavna prijetnja. Da bismo maloljetnike opremili za suočavanje s opasnostima na webu, nužno je promicati obrazovanje i nastojati da roditelji i nastavnici u djeci razvijaju kritički duh“, naglašava Emmanuelle Erny-Newton. Voli podsjetiti kako je 1995. godine Keith Spicer, tada predsjednik Saveza za radiodifuziju i telekomunikacije, sažeo kanadski pristup problemima koje nameću mediji: „10% su tehnološki alati, 10% zakonodavni sustav i regulacija samih medija… a 80% je obrazovanje.“

Originalni članak dostupan je na adresi: http://www.regardssurlenumerique.fr/canada-2.aspx