4th Annual Worldwide Innovative Teachers Forum, Hong Kong, 3.-6. studenog 2008.

prva-zeljkaK

   naslov

Četvrti po redu Worldwide Innovative Teachers Forum, svjetsko natjecanje inovativnih nastavnika, okupilo je u Hong Kongu oko 250 učitelja i nastavnika iz 64 zemlje. Stvorena je zajednica izuzetno inspirativnih, motiviranih i kvalitetnih nastavnika, zajednica koja je i za vrijeme samog ITF-a vrijedno radila i stvarala neka nova znanja izmjenjujući hvalevrijedne ideje i iskustva. Ovaj događaj dio je Microsoftovog svjetskog programa Partners in Learning (Suradnici u učenju) koji ima cilj prepoznati inovativne 121nastavnike koji podučavaju primjenjujući informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi i, u punom smislu riječi, učionice i školska okruženja pretvaraju u nastavna okruženja 21. stoljeća. Forum inovativnih učitelja i nastavnika okuplja svjetsku zajednicu nastavnika koji imaju zajednički stav i opredjeljenje da stvaraju zanimljiva i kreativna obrazovna okruženja i sadržaje, koriste nove metode poučavanja i učenja i pripremaju učenike za novo društvo znanja. Moram spomenuti rečenicu koju moj dragi kolega i prijatelj, David Walddon, kaže svake godine na otvaranju WW ITF-a: „Surađujte, razgovarajte i razmjenjujte svoje ideje.
Vi ste inovativni nastavnici i jedni drugima ste najbolji i najvrjedniji izvor znanja i motivacije!“  
   

Promatrajući učitelje i nastavnike iz neke druge perspektive i u sasvim drugom svojstvu, pokušat ću dočarati tjedan svjetskog natjecanja inovativnih nastavnika koji će zasigurno ostati zapamćen svim sudionicima. Okupljanje, smještaj i registracija svih sudionika odvijala se u predivnom Hotelu Langham smještenom na području Hong Konga pod nazivom Kowloon. Iscrpljeni od napornog i dalekog puta, sudionici su pristizali u predvorje hotela i registrirali se. Dobivajući akreditacije, nastavnici su odmah uočavali razne boje na dnu same akreditacije i oznake poput A1, B2. Ubrzo, na otvaranju ITF-a u uvodnoj i pozdravnoj riječi i na neobičan način, Les Foltos se obratio sudionicima: „Dobrodošli, inovativni nastavnici!  Ovo je vaša zajednica….Ustanite, molim vas i izađite van!…..Pronađite svoju grupu prema oznaci i boji. Od danas pa do samog kraja radit ćete zajedno, stvarati, razmjenjivati ideje!“ 
Nastavnici su se podijelili u grupe i za manje od par minuta postali nerazdvojni prijatelji sve do zadnjeg dana. Izvrstan potez organizatora! Grupe su dobile zadatak istražiti razne dijelove Hong Konga uz vodstvo turističkog vodiča te izraditi mali projekt na najbolji mogući način. Idej159e, znanja, tehnologije, metode izrade nastavnih sadržaja te primjene u nastavi razmjenjivale su se velikom brzinom i uz puno entuzijazma rađali su se neki novi projekti.
Osim rada na postavljenom zadatku, onaj osnovni razlog zbog kojeg su nastavnici i bili u Hong Kongu, s nestrpljenjem se očekivao.
Dva dana u konferencijskom prostoru pod nazivom Asia World Expo nastavnici su putem izložbenih panoa na najbolji mogući način predstavljali svoj rad, školu i zemlju iz koje dolaze.  Svatko tko je želio vidjeti izložene radove, popričati s predivnim ljudima kojima su inspiracija sami učenici, ulazeći u ogroman izložbeni prostor samog ITF-a mogao je osjetiti vibracije znanja, želje i entuzijazam  koji su nam slali nastavnici izlažući i predstavljajući svoje radove s ogromnom ljubavlju prema djeci i svome zvanju.

 

 

 

 

Iz kutka žirija….

    Kao članica prosudbenog povjerenstva bila sam u cijelo događanje vrlo aktivno uključena od samog početka. Bilo je zanimljivo raspravljati s ostalim članovima žirija, razmjenjivati stavove donesene temeljem online ocjenjivanja i nakon obavljenih razgovora s natjecateljima. Žiri je ove godine brojao 30 članova. Iako smo dolazili iz vrlo različitih zemalja, kako po kulturi tako i po strukturi samog obrazovanja, bilo je zanimljivo uočiti da je žiri bio vrlo ujednačen i s početnim ocjenama i sa završnim. Nije bilo lako odabrati polufinaliste, odabrati najbolje među najboljima pa još odlučiti tko je pobjednik. No, učinili smo to! Odabrano je 28 polufinalista. Na žalost, hrvatski nastavnici nisu ušli u uži izbor, ali ponosni smo što smo bili dio najboljih nastavnika na svijetu.
Sljedeći dan žiri je imao pune ruke posla. Čekao nas je najzahtjevniji dio posla, odabrati po jedan rad koji je u svojoj kategoriji najbolji. Što se sve nalazi iza titule „najboljeg projekta/rada na svijetu“ u kategoriji Zajednica, Suradnja ili Sadržaj? Najbolji rad, rad koji je žiri prepoznao, rad koji je vrijedan nagrade na svjetskoj razini je rad koji je proizašao iz suradnje učenika, nastavnika i, eventualno, zajednice ili društva. Rad u kojem se koristila informacijsko-komunikacijska tehnologija i koja je, kao takva, doprinjela drugačijem, kreativnijem poučavanju i samostalnom učenju i istraživanju uz pomoć ICT-a s ciljem pripremanja učenika za prihvaćanje promjena u novom društvu znanja. Ove godine pojedini radovi unijeli su jednu novu dimenziju u stvaranje projekata  i osvješćivanje na području ekologije (okoliš, reciklaža, zdrava hrana) što je jako važno za život svakog pojedinca. Većina radova pokazala je osviještenost o svim blagodatima i mogućnostima koje nam današnja tehnologija nudi, a prikazani su i nagrađeni projekti koji ukazuju na nužnost povezivanja učenika širom svijeta, tj. na nužnost suradnje između učenika te razmjene iskustava, kako u učenju stranih jezika, tako i u učenju pojedinih sadržaja u strukovnim školama.  IMG_1198
Proučavajući radove i razgovarajući s velikim brojem nastavnika, a posebno s polufinalistima te sudjelujući u raspravama i radu žirija, osluškujući sva razmišljanja i stavove, mogu zaključiti da hrvatski inovativni nastavnici rade i koriste ICT u nastavi u jednakoj mjeri i podjednako kreativno kao i većina nastavnika pristiglih na svjetsko natjecanje. Hrvatskim nastavnicima ne manjka niti ideja, niti tehnologija, ali ono što treba probuditi u svijesti naših nastavnika jest da trebaju podijeliti svoje ideje s drugima i pokazati svima što koriste, na koji način održavaju nastavu i kojim inovativnim i kreativnim metodama podučavaju svoje učenike.   

   Sa sigurnošću možemo tvrditi da je svaki učitelj i nastavnik koji je sudjelovao na svjetskom natjecanju, bez obzira na konačan odabir žirija, samim svojim sudjelovanjem zasigurno osvojio nagradu za svoju državu i područje iz kojeg dolazi. Svi su slavili, veselili se i čestitali jedni drugima što se nalaze među najboljim svjetskim radovima.